24 januari 2024

26 januari 2024 - Mittelberg, Oostenrijk

De opstart is weer vrij rustig. De mannen, incl Jan starten op de Ifen. Het blijkt dat Ifen II, de bovenste helft van de lift niet open is. Dus kunnen ze tot de Mittelstation. Van daar gaan ze een blauwe route en Jan en Bram ook een rode route, een paar keer op en neer. De temperatuur loopt op en het wordt heel vochtig in de lucht. De les van Wouter bij Marc wordt afgezegd. Wouter wil morgen nog graag op de Ifen kijken, met of zonder skies. De vraag is of dat qua weer gaat lukken…

Ik heb eerst nog contact gezocht met de alarmcentrale van de reisverzekering van Bert. Kijken wat we moeten doen om voor hem extra “reiskosten” vergoed te krijgen. We gaan het zien, het ziet er hoopvol uit… Daarna ben ik op pad gegaan. Ik ben de piste op gestapt net boven het dalstation van de Parsennbahn. Op basis van dat stukje vond ik het wel oke om een kaart voor 3 uur te nemen voor alle kinderliften in het dal. Die heb ik eerst bij de Kanzelwandbahn geprobeerd en daarna ook bij de Ideallift.

Ik had bedacht om ook in Höfle bij Mittelberg die skilift te gaan proberen. Dus bij de Kanzelwandbahn in de bus gestapt richting Mittelberg om daar over te stappen op bus 4 naar Höfle. Maar voor Mittelberg zie ik op de voorruit van de bus de ruitenwissers zwiepen dat ik denk, heb ik daar wel zin in. De busverbinding daar vandaan is straks rond de middag niet vaak, dus dan zit ik daar en kan er niet weg. Plan B komt uit de kast. Ik blijf zitten in de bus en tour nog lekker mee naar het keerpunt in Baad. Daar blijf ik ook zitten en kom weer terug en stap uit bij de Breitachbrücke. Van daar loop ik omhoog naar ons appartement.

Bram en Bert rijden naar Oberstdorf om de dakkoffer te laten installeren. Een mevrouw van de Oberstdorfer Dampfbierbrauerei botviert haar verkooptalenten op de heren en dus hebben ze daar ook nog van alles gekocht.

Wouter en ik blijven thuis. Ik heb aan het blog gewerkt. Lekker kalm aan gedaan.

Achterin de middag schuiven we aan tafel, wijntje, biertjes en limo komen er aan te pas. Dat is de opmaat voor het zeer bijzondere avondeten dat ons staat te wachten. Tenminste als we Bram mogen geloven. Volgens zeggen heeft hij jáaaaaaaren gewerkt aan de receptuur van zijn zeer beroemde pannenkoeken. We kunnen kiezen uit maar liefst drie varianten: met spek, met appel of met zonder iets… Nou, ze waren lekker hoor, álle varianten! En als gunstige bijkomstigheid slinkt de voorraad appeltjes van Joke ook mooi. Ze had er nogal wat meegenomen…

Na het eten rommelen we allemaal weer wat voor onszelf. En we gaan al vast wat opruimen en inpakken. We gaan het weer nog even aanzien morgenochtend, maar het zou zomaar kunnen dat er morgen een eind komt aan de vakantiepret.

Jouw reactie