22 januari 2024

23 januari 2024 - Mittelberg, Oostenrijk

Vandaag ging het wat rustiger aan. Later opgestaan, uur of 8. Bram vroeg of ik een gekookt of gebakken eitje wilde. Nou, doe maar gebakken dan en dus kreeg ik die, compleet met schinkenspeck eronder en ik kon kiezen dubbelgebakken of niet. De service van dit kokkie was goed. En het eitje ook trouwens. Lekkere broodjes, doet Michael goed. Want dit keer wel met het bestelde croissantje voor onze Wouter!

De heren gingen om een uur of 9 of zo weg, zie de foto... Ik heb kalm aan gedaan. Ff met Jan besproken wat hij en ik zouden gaan doen. Jan gaat zich op de Heubergarena vermaken. Ik ben van plan om naar Söllereck te gaan. Dat is een skigebied(je) halverwege Oberstdorf, over de grens, dus in Duitsland. En er ligt ook nog een (was)lijst met boodschappen te halen. Dan bedenk ik me dat het praktisch is om met de auto boodschappen te doen en dat te combineren met mijn Söllereck-plan. Ik doe boodschappen bij de Spar en de Feneberg, in mijn gewone kloffie. Niet op de skischoenen door de winkel klossen is ook fijn.

Net als ik in de auto wil stappen,, belt Wouter of ik nog thuis ben en ff met hem op pad kan om andere skischoenen te regelen. De zijne doen ongelooflijk zeer en dat is natuurlijk niet zo fijn... hehe. Eh, tuurlijk, ik kom eraan. We gaan naar een skiverhuur in de buurt en daar en meteen met de eerste schoen waar die man mee aankomt roept Wouter dat die schoen zooooo veel beter zit dan de andere. Nou, dus dat is geregeld.

Na de boodschappen rijd ik richting Oberstdorf naar Söllereck. Dan onderweg zie ik dat het steeds groener wordt en dan bedenk ik me dat ik dan beter nog in het Kleinwalsertal kan gaan skiën. Onder het motto, nu kan het nog... Dus ik maak rechtsomkeerd en check in met een kaart voor 3 uur. Heb weer heel wat afdalingen gemaakt tot de Zafernalift in Mittelberg. En nu heb ik wel het goede hutje gerond en dat was wel heel wat makkelijker dan mijn stuk zwarte piste van gisteren.

Wouter had weer een goede les gehad. Ik heb hem nog even "anoniem" achtervolgd met Marc, zijn skileraar.  Het zag er goed uit, makker! Klaar voor nog een les woensdagmiddag.

Als ik van de piste afstap bij de talstation van de Parsennbahn ga ik ff aan de koffie bij Cafe Jochum. Op het terras daar kom ik in gesprek met een Vlaming. En let wel, een Vlaming. Ik kreeg binnen 3 tellen, dat hij niks ophad met de stad waar hij woont Antwerpen, niet met Frankrijk, niet met België en al helemaal niet van Wallonië. Poeh, wat een energie. Maar Amsterdam, dat is het voor hem en zijn vrouw helemaal. Dat is toch zó gezellig. Daar is hij nou 5 keer geweest en dat heeft het helemaal, waar hij ook logeert, overal is het leuk. Wat iemand dan in zo'n korte tijd met je deelt is ongelooflijk. Zijn vrouw houdt niet van de bergen, hij wel, zijn vrouw houdt van de zee en dus gaan ze 2 weken naar de Franse kust... de arme man. Maar ja, ze gaan ook nog een week naar Duitsland, dat vindt hij ook leuk. En zo ben je in 5 minuten heel wat wijzer en heb ik weer een alinea volgetypt. Zonde van jullie leestijd, maar ja...

Er kwam nieuws van de Deutsche Bahn. De vakbond van Machinisten gaat van woensdag t/m maandag staken. Werk aan de winkel voor de reisleider dus. DB biedt aan, dat je voor woensdag, dus morgen dinsdag, mag reizen en dat je de reis ook mag uitstellen tot na maandag. Dat zijn allebei geen alternatieven. Dus maar eens even kijken hoe we dit gaan doen.

Na thuiskomst heb ik gekookt. Geschnetzeltes van meneer Maggi en mij met rijst en een heeeeel lekkere salade van Bram. Lekker gevuld met yoghurt dressing en al dan niet met pitten en zo. Het was helemaal oppeldepop. Het toetje was ook heerlijk. Gisteravond na het eten hebben we weer zitten kletsen. En om een uur of 10 was het tijd om richting bed te verhuizen.

1. Anne:
    23 januari 2024
    Klinkt weer als een welbestede dag, op naar de volgende
  2. Henk en Wilma:
    23 januari 2024
    fijn dat jullie zo genieten met elkaar.ieder op zijn eigen tempo gr Henk Wilma
  3. Kees Nederhoff:
    23 januari 2024
    Alweer een mooie dag. Ik ga vanavond eten bij Anne. Gelijk even jullie nieuwe stulpje bewonderen. Ik heb een fantasierecept gemaakt. Andijviestamppot met zoete aardappelen en spekjes en zoete paprika. Ben benieuwd. Groeten Kees
  4. Dick:
    23 januari 2024
    Eet smakelijk, wij gaan ook uit eten !

Jouw reactie