23 januari 2024

24 januari 2024 - Mittelberg, Oostenrijk

Het rommelt een beetje met het weer. Temperatuur boven nul en nattigheid vannacht. Vanmorgen begint de dag met hele fijne sneeuw. Dat brengt mij in de “ik rommel eerst maar wat aan stand”. Ik wilde het blog nog doen. Bram, Wouter en Bert gaan op pad toen het minder sneeuwde. Jan trok ook de stoute (ski)schoenen aan. De Heubergarena was voor hem ook het doel. Mijn doel lag op een ander vlak, namelijk koffie leuten met Joke. Op ons gemakkie een bakkie gedaan. Ondertussen een tweede bakkie zelfs toen Wouter terugkwam. Even later schoven Bert en Bram ook de benen onder tafel.

En ik had ook nog een andere missie. Kijken of de reisverzekering zijn geld een keer gaat opbrengen. Bert en ik moeten namelijk ander vervoer regelen. De vakbond van Duitse treinmachinisten heeft weer stakingen aangekondigd, nl van morgen, woensdag, tot en met maandag. Dus pas vanaf dinsdag weer normaal treinverkeer. Aan de vraag of we wat vergoed krijgen wordt nog gewerkt. Meerijden met Wouter en Bram kan wel, maar dan zitten we met 4paar skies en overige bagage. Vliegen is hier vandaan ook niet zo’n optie. Eerst naar Stuttgart, München of Innsbruck is al een dingetje.

Dan informeren we bij gastheer Michl waar we zouden kunnen vragen om een dakkoffer te kopen. Die noemt een adres in Oberstdorf en daar gaan Wouter en ik naar toe. Autoteile Sallmann wist wel raad. Kortom een schoonmoederbak is gekocht, dus Wilma, pas maar op…  gezien de diepte van de bak komt daar voor de terugreis nu alleen Bram in aanmerking. Dus Bert en ik rijden met de mannen mee vrijdag. En nu afwachten of er nog een reisverzekering is die wat doet. In ieder geval komt de prijs van de treintickets terug. Daarmee sponsoren we de dakkoffer.

Daarna lopen we het winkelgebied van Oberstdorf in. We gaan op zoek naar een latte met ??? Eerst lopen we tegen een mooie “muts voor papa” aan en die wordt gescoord. Zwart met een mooie edelweiss erop genaaid, dus als jullie Bert daarmee signaleren, die muts heeft ie van Wouter! Yes, de koffie gescoord en ieder een punt Apfel-Pecannusstorte erbij. Missie geslaagd. Aansluitend nog even boodschappen doen en weer op huis aan.

Vanavond gaan we eten bij Gasthof Alte Krone in Mittelberg. Bert en Bram gaan er lopend naartoe. Denk dat ze 2 bushaltes hebben gelopen en hun weg verder met de bus hebben vervolgd. Naar mijn idee hebben de dappere Dodo’s een kleine tussenstop bij hun vriendinnetje van Café Im Dorf in Hirschegg gemaakt en hebben ze van daar weer de bus gepakt. Natuurlijk hielden ze vol lekker doorgestapt te zijn, jaja… maak dat de kat maar wijs…

Goed, om 18.00 uur aan tafel geschoven in het Gasthof Alte Krone, het stageadres voor Bram binnenkort. Een aardige serveerster, heerlijk eten en veel lol maakte het heel gezellig. Jammergenoeg wilde men de gezelligheid vastleggen op foto… had voor mij niet zo gehoeven, hihi. Na het diner gingen Joke, Bram, Bert en ik met de bus naar huis. Jan en Wouter gingen met de auto. Thuis weer aan de koffie/thee en daarna het nest in.

1. Lidie Joosten:
    26 januari 2024
    Goed gevulde borden , zal wel smaken na zo'n dag in de sneeuw.

Jouw reactie