Sneeuw!!

5 maart 2019 - Prägraten, Oostenrijk

Gisteravond heeft het gesneeuwd en dus lag er vanmorgen in de witte wereld weer een centimeter of vijf sneeuw. Als we naar de lift lopen, zit er nog heel mooi sneeuw op de takken van de bomen, maar voor niet lang. In de loop van de morgen smelt de sneeuw eraf. De pistes zien er ook weer prachtig wit uit. En de "spur" van de hoge lift kan hier en daar weer wat opgekalefaterd worden. Kunnen ze weer een dag verder. We zijn erg vroeg vandaag. Zelfs zo vroeg, dat de lift nog niet eens draait. De mensen van de lift zijn allemaal druk in de weer om de boel voor mekaar te maken. De "spur" maken is nog ff een dingetje. Maar uiteindelijk is alles klaar en kunnen we weer de Prägraten arena op, zoals Liesl met een glimlach de piste noemt...

De zon prikt al vrij snel lekker warm weer op de arena, zodat de losse sneeuw weer dikke zware massa wordt. Na een uur of twee skiën zoeken wij de drie stoelen bovenaan de piste weer op. We genieten nog ff na daar, appeltje, vlugge Japie van alle gemakken voorzien. Dick maakt een sneeuwpopje:

Prijsvraag van de dag: Op wie lijkt de sneeuwpop het meest en waarom?

De sneeuwpop is nu waarschijnlijk al overleden, zo hard dooide het vandaag. Enfin, dan hebben we het zitten klaar en skiën we voor de laatste keer vandaag naar beneden. We lopen weer naar huis.

Daarna gaan ons met sponsorbeleid bezighouden. Koers wordt bakkerij Rainer, oftewel Annette Retteketette. We lopen de straat onderlangs de kerk en het kerkhof en komen langs de appartementen Sandro Steiner waar Bert &Rian&Wouter&Bram en Wilma&Henk en Ma komende zomer slapen. Daar hebben we een paar extra plaatjes van geschoten. Kan het thuisfront zien hoe het huis er van buiten uitziet. Omdat het verhuurd is, kunnen we er niet in om een kijkje te nemen.

Terug naar de sponsor. Die hadden we deze vakantie (niet geheel uniek trouwens, het is een trouwe sponsor) voor een speckbrot of gebak bij de bakker. Deze sponsor had wel noten op zijn of haar zang, namelijk er moest bewijs komen, dat het sponsorgeld ook werd besteed aan dat doel. Beste sponsor, kijk vooral tussen de fotos, want vanmiddag hebben wij heerlijk genoten van uw bijdrage en onze speckbrot en gebak. Heeeeeerlijk was het. Dus dank aan de sponsor!!

Van de bakker zijn we naar de Lawinenschutzanlage Timmelbach gelopen. Net boven het dorp is voor 7,7 miljoen euro een beschermingswerk neergezet, dat het dorp moet beschermen tegen een lawine uit het Timmeltal. Het is in het zonnetje lekker weer om te lopen. Bram heeft m zelfs aangeraakt, de Lawinenschutzanlage. Bij thuiskomst doen we een bakkie thee bij Dick. Dan ff lekker relaxen en hebben Bram en ik een paar verschillende spelletjes gedaan in de stube. Helaas heeft Bram meer van die spelletjes gewonnen dan ikke... We hebben met de enige echte Nederlandse Halli galli gespeeld (idd tijdens een vorig verblijf blijven liggen...), Mens erger je niet gedaan. En toen zijn we gaan 31-en, dat kaartspel. Later ook nog met z'n 3-en gespeeld. Daar was ik dan weer wel de winnaar van.

Vanavond hebben we ook de Kaiserschmarren van Oma Kröll gehad. Zij maakt altijd de beste Kaiserschmarren vlgs Liesl. En we begrepen ook al dat Matthias (zoon van) ook al Kaiserschmarren aangeboden kreeg, dus hij is er misschien ook wel blij mee dat wij erom hebben gevraagd. Het was een karrenvracht en heel erg lekker, dus weer een groot succes.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Harrie:
    5 maart 2019
    Goeie sponsor geweest!! Ziet er echt wel lekker uit hoor!
    Als je niet zo gelukkig bent in het spel, dan maar in de liefde!!
    Handig hoor, Bram met de bolderkar vol spullen!
    Ook hier is de rust weergekeerd. Gisteren met BB2B (Bloepers Back To Basix) gespeeld in Huissen bij de Gouden Engel.
    Om dat met 19 man te kunnen doen hebben we zondagmiddag al een oefensessie gehouden bij de Harmonie.
    Gistermorgen om 11.00 verder met repeteren.
    Om 12.30 gevolgd door een geweldige lunch verzorgd door Ellen!!
    Dan staat om 13.15 uur Aandewiel met de grote bus voor de deur om ons naar Huissen te brengen!!
    Daar 4 supersessies gespeeld, onze maestro Henk, had weer voor iedereen 4 verschillende boekjes gemaakt met daarin de nummers afgestemd op thema en steeds naar het laatste nummer van de serie toe de klapper!!
    19.00 uur Aandewiel weer voor deur, op naar ons kokkie Reina! Zij heeft een uitgebreid stamppot buffet met alles erop en eraan voor ons klaar staan!!
    Speklappen, rookworst, verse worst, tafelzuur etc etc.
    De klapper was toch zondermeer weer Reina haar copy van "Oma's Zuurkoolschotel"!!!
    Biertje en koffie toe.
    Erg gezellig met uiteindelijk 22 eters aan tafel in de kamer.
    Vandaag rustdag gehouden en morgen weer in het normale gareel!!
    Groetjes Harrie.
  2. Ma:
    6 maart 2019
    Ik zal nog een poging wagen.Mooie plaatjes waarby het water in je mond loopt, maar ik ben niet jaloers hoor! Geniet er nog maar van. Gr.mamm
  3. Ma:
    6 maart 2019
    Het is zowaar gelukt, maar het gaat niet van harte.gr.ma
  4. José en Willie:
    6 maart 2019
    Tjonge dat ziet er allemaal goed en lekker uit. Leuk dat er toch nog wat sneeuw is gevallen. Mooie foto’s