2022-07-26 naar Pragraten

27 juli 2022 - Prägraten am Großvenediger, Oostenrijk

Woensdagmorgen alweer, het Gute Nacht Freunde heeft gisteravond al weer geklonken. Gistermorgen na weer een lekker ontbijt door naar Prägraten, we hadden al gehoord dat Bert, Rian en de jongens maandagmiddag goed aan waren gekomen. Wij besloten om een andere route dan normaal te nemen.  Via Fieberbrunn (leuke plaats , waar we nog wat inkopen hebben gedaan, schoenen voor Dick kopen we vaak tijdens een vakantie 😉), Saalfelden,Maishofen, het Glemmtal in. Heel veel over gehoord, en dat wilden wij wel een keer zien. Eerst Saalbach , toen Hinterglemm, voor ons te toeristisch... helemaal door naar het eind van het dal. Daar lekker bij een kabbelend beekje, en klingende koeien thee gedronken, Anne helemaal blij, want dat hoort voor haar bij Oostenrijk! Weer verder, door Zell am See richting Mittersill waar we de Felberntauern strasse opgereden zijn. Onderweg wilden we een seml eten bij een bakker. Mooie bakkerij gevonden, half 1 en de semmln waren al op....pfff, hetzelfde dat in Amerika de cola ooit op was in een MacDonald... dat kan toch niet!

Rond 3 uur waren we bij Ferienhaus Enzian in Prägraten. We reden Bram en Wouter achterop, die kwamen net terug van een fikse wandeling naar de Lasnitzenalm, een mooi begin wandeling voor de familie. Bij Enzian ingechequed voor 1 nacht in kamer. Woensdag verandert dat, maar daar over later meer. Koffie gedronken bij Bert en Rian en 's avonds met zijn allen gegeten bij Gross Venediger. Gelukkig had Rian gereserveerd. Er stond een wachtrij buiten.... toen we geen toetje wilden werden we dan ook (on)vriendelijk verzocht door Gottfried om te gaan.... hij is nog geen steek veranderd 😏.

Aangezien we commentaar kregen op de lengte van het eerste verhaal, nu een veel kortere, en ook niet gemaakt door Dick, maar dit keer door Anne. Dick, Bert en Bram zijn vanmorgen om 8.00 al op pad gegaan voor hun drie-daagse-hüttentocht.... Ik heb de honneurs dus maar even waar genomen. Nu verhuizen naar appartement van Rian en Wouter voor 2 nachten.... wat daarna gebeurt wordt vervolgd.....