2019-07-23 Prägraten: here we come !

23 juli 2019 - Zevenaar, Nederland

Het is nog maar een paar dagen tot de vertrekdatum voor onze vakantie naar Prägraten. Bert  vroeg vorig najaar al of we zijn 50e verjaardag met hem in Prägraten wilden vieren. Op zich is die vraag al zó bijzonder, dat we er niet omheen konden. Dus werd ingeschakeld het welbekende boekingskantoor van de meneer van de VVV (spreek-uit op z'n Duits, dus "vouw-vouw-vouw").

Zoals jullie weten, kwam er afgelopen voorjaar een "akkefietje" tussendoor, waardoor het ff onzeker was of het door kon gaan. Maar de ziekte van Ma en de sombere verwachtingen brachten haar en ons niet van de wijs. Met hele bijzondere, vereende krachten kwamen we een lastige periode door. In het gesprek met de arts op 20 juni vertelde hij dat de eerste 2 chemokuren niet alleen voor stabiliteit had gezorgd, maar zelfs vermindering van kanker teweeg had gebracht. Ma slaakte een zucht van verlichting en hapte naar adem. Zou haar wens in vervulling gaan: gewoon bij de 50e verjaardag van Bert in Prägraten zijn? Het lijkt er zeker op dat dat gaat gebeuren! Enneh…  het feit dat Bert zijn verjaardag viert is al bijzonder genoeg!

Harrie neemt Ma mee. Bert en Rian en jongens nemen ook een bijzondere gast mee: op een auto-ambulance is het de bedoeling dat de Burton meegaat. Bert wil daarmee de bergwegen in het Virgental doorkruisen. Anne en ik nemen Wilma & Henk mee, de ouders van Rian. De auto heb ik al van binnen schoongemaakt en de ramen zijn schoon. Dus met 12 man: Op naar Prägraten am Grossvenediger.

Bert, Rian, de jongens en Ma en Wilma & Henk (de schoonouders van Bert) slapen in 1 appartementengebouw van Sandro Steiner. Het ligt aan de weg "onder de kerk langs, van het vroegere postkantoor naast de bakker (voor diegenen die dat nog weten) richting Gemeinde-amt/Raiffeisenbank. De jongelui hebben 1 appartement en de "oudjes" delen samen een appartement. Harrie slaapt in de Schneiderhof, Wallhorn 3 in Prägraten. Daar hebben zij al eens eerder overnacht en dat beviel hen prima. Anne en ik slapen op ons inmiddels vertrouwde adres: de Hansenhof van Liesl en Josef Kröll in het dorp.

1. José en Willie:
    23 juli 2019
    Klinkt goed. Een mooi begin. Hopelijk gaat het ook goed met Burton🙃
  2. Joke:
    24 juli 2019
    Mooi bericht!
    We wensen jullie een goede reis en een mooie tijd met elkaar in Prägraten!
  3. Marjolijn:
    26 juli 2019
    Wat fijn dat jullie de 50e verjaardag van Bert samen kunnen vieren. Een heel goede reis (pff, wel heet) en veel plezier samen.
  4. Hans:
    26 juli 2019
    Goede reis allemaal en viel Spass. Ps, die schnitzel was voor de hele familie denk ik? 😉