01 De kop is eraf

20 juni 2018

Zo, de kop van de zwedenvakantie is eraf... Op weg naar het Oranjefeest in Laag-Soeren hebben we afgelopen zaterdag van de zweedse meubelgigant twee ontbijtjes genuttigd van meneer Ikea. s Middags de camper al bij Bert meegenomen. Zondag nog druk met mijn project Juvenaat... Google evt steengoed benutten juvenaat zevenaar en daar vinden jullie mijn idee dat ik ingediend heb. Er loopt een challenge van de provincie Gelderland om een nieuw gebruik voor een oud gebouw te ontwikkelen. Het is een wedstrijd waarbij ik hoop verder te komen nadat een jury alle ingediende ideeën heeft beoordeeld. Maandag heb ik met de grafisch vormgever de laatste hand eraan gelegd en om een uur of 12 ging het plan online.
Ondertussen was Anne bezig in en om de camper. Moest nog ff schoongemaakt worden en kleding erin en zo. Aan het eind van de middag PANIEK. Het was niet de laatste versie die online stond... oh jee, inderdaad, ergens in het proces zijn wijzigingen verdwenen en nu is het niet goed. Meteen verwijderd en snel met de vormgever geschakeld. Een uur later kon de juiste versie online. De soep die we voor de eerste stop hadden gedacht hebben we thuis nog gegeten. Om 2015 uur vertrokken we. Via Apeldoorn en de A1 wilden we naar Osnabrück. Heel relaxed reden we in de avonduren al lekker weg. Aan de hand van de App van de Ned.kampeerautoClub komen we in Enter terecht. Daar kun je wel staan maar je kunt ballen om je oren krijgen van vv Enter Vooruit. Dat risico nemen we. En dat kan ook want het sportpark is in ruste... hihi... en het klopt ook dat het een hondenuitlaatplek is, wat erbij stond.
De volgende morgen weer vroeg op pad. Eerst nog ff paar boodschappen doen in de Emté... voelt als thuis... hihi... Dan verder via Osnabrück, Bremen, Hamburg en Lübeck komen we terecht op Insel Poel. Noooooit van gehoord. We staan er bij Kirchdorf op het terrein van een vishandel, restaurant en rokerij. Daar verhuren zo ook camperplekken, incl stroom, douches en WC. Na aankomst bakkie koffie gezet. Langleve de melkopschuimer! Daarna hebben we nog zin in een rondje fietsen. Dus we stappen op en maken een rondje. Onderweg stappen we ook af voor een Duitse schnitzel. Voor we ons gaan storten op zweedse maaltijden...
Vanmorgen ben ik vroeg op zoek gegaan naar de bakker. Die zat niet meer waar die ooit zat en op het plattegrondje vermeld staat. Dus das ff zoeken. En zeker niet zo fijn op de casseien. Parijs-Roubaix is er niks bij wat kinderkopjes betreft. Sta ik bij de bakker en wil ik afrekenen heb ik gisteravond mijn laatste geld aan Anne gegeven. Nu niet de knip vergeten, maar niks meer in de knip, net zo lullig. De mevrouw achter mij vroeg of ze mij kon helpen, waarop ik vroeg hoe dan... en zij roept dan betaal ik voor u... Lief he... maar de winkelmevrouw zei dat ik later mocht komen betalen... ook heel lief.
We hebben gegeten en splitsen ons op. Anne gaat nog even in het dorp kijken en bij de bakker betalen. Ik maak de camper reisefertig. Afwassen, fiets er vast op stoelen opruimen etc. Daarna vertrekken we naar de veerhaven van TTlines in Rostock. Daar vertrekken we om 14.15.
Nu met een bakje koffie bij Mac Donald dit verhaal nog even online zetten.
Tot het volgende verhaal.... in Zweden.

1. Harrie:
    Mooie foto's!!!
    Leuk verhaal hoor. En die zeiljachten vanaf de veerboot dat is ook om jalours op te worden!!
  2. Riek:
    20 juni 2018
    wat een mooie foto´s en verhaal,Anne wel handen aan het stuur houden .ongeluk zit in een klein hoekje.fijne vakantie samen en geniet ervan maar dat zal wel lukken.
  3. José en Willie:
    20 juni 2018
    Nou das een “mooi” begin. Lekker ontspannen op weg😂 maar gelukkig toch nog alles goed gekomen. Veel plezier bij de bakkers enzo. 😜
  4. Henk en Wilma:
    20 juni 2018
    Hallo Dick en Anne we wensen jullie n fijne vakantie nieuwe dingen beleven mooie dingen zien.gr Henk Wilma.
  5. Ma:
    22 juni 2018
    Ik wacht op de hulptroepen.Gr.ma
  6. Joke:
    Goed begin!
    Nog heel veel plezier.
    Joke en Jan
  7. Marjolijn:
    22 juni 2018
    Wauw, wat een afsluiting van het "werk" en begin van het Zweden-avontuur". Gelukkig nu lekker op weg om nieuwe leuke ervaringen op te doen. Veel plezier samen!