2018-02-11 Skiën en op de loipe

11 februari 2018

Dank voor jullie reacties allemaal weer. Leuk dat jullie de verrichtingen van ons sterrenteam weer volgen! Nog even terugkomen op de wiskundige formule bekendmaken. Hier zette ik jullie op het verkeerde been. Het had niet veel oftewel geen zak te maken met wiskunde. Maar wel met religie. Als de drie wijzen uit het Oosten Caspar Melchior en Balthazar op  bezoek zijn geweest, geven de huiseigenaren op hun voordeur aan dat zij daar geweest zijn.

Het ontbijt was weer als van ouds vanmorgen. Nog even de familienieuwtjes uitgewisseld, dus schöne Grüsse aan een aantal van jullie...

We hebben de spullen gepakt en zijn bepakt en bezakt richting skipiste gelopen. Brrrr het was wel heel koud vanmorgen, zo koud, dat Brammestein écht kouwe jatten had en bijna de schoenen niet aankreeg. Na een paar keer een wisseltruc linker-rechter schoen te hebben gedaan, heeft hij ze uiteindelijk aan. Bij de skischool blijkt dat we weer gesplitst worden. B&B in een beginnersgroepje en ik met een drietal anderen in een "fortgeschrittenen"-groepje... au.. au... maar het blijkt terecht, want ik suis ook idd zo hups de berg af. Bert kan het ook wel hoor... zelf denkt hij dat Wolfi nog wat van hem kan leren. We laten het maar zo...

Tot een uur of 12 zijn we dus met de skikurs bezig. Het fotoverslag van vandaag laat te wensen over helaas. De juffrouw van de foto's is niet mee en als je jezelf in het zweet werkt, dan is er weinig gelegenheid om plaatjes te schieten van de heren in actie! Bij ons gaat het al met behoorlijke snelheid naar beneden. Maar in de lift stappen gaat tientallen keren goed, totdat Bert en Bram achter mij in de rij staan, omdat we met zn 3en naar boven willen. Tot twee keer toe heb ik een val geënsceneerd omdat ik natuurlijk ook voor het entertainment was meegenomen. Dit was wel een dag met erg veel entertainment trouwens, want s middags tijdens de wandeling stapte ik naast de gemaakte langlaufspur en zakte met de rechter voet ver in de sneeuw, ik wilde de voet terugtrekken. Dat lukte ook, maar ik kon hem niet anders neerzetten dan weer naast het langlaufspoor. Nou en dat keer 3. Het moet een heel hoog entertainmentgehalte hebben gehad, ongetwijfeld.

Maar terug naar de dag, we hebben na de skiles thuis op het balkon brood gegeten. Dat kon prima in het zonnetje. Daarna weer een relaxmomentje voor de heren en ik heb nog even wat gedaan voor mijn nieuwe carrière, waarop Bert riep: In geen 20 jaar werkt-ie en dan nu moet ie ineens in de vakantie d'r an! Maar ja, er speelt iets leuks en daarvoor is het handig als ik nu even iets doe en dan moet dat maar he.. hihi...

Om een uur of half 4 zijn we op pad gegaan voor een wandeling. We zijn richting de zagerij aan de Isel gelopen. We hadden een vaag plan om bij de langlaufloipe te gaan kijken. Maar op de weg naar beneden zijn we halverwege afgeslagen naar links. In de zomer kun je daar niet lopen, maar nu is het wit, wit en nog eens wit. Er is een langlaufspoor gemaakt en we zijn benieuwd waar we uitkomen als we dat volgen. Misschien bij de spar of zo? Niet dus. We komen bij de flats aan de hoofdstraat weer op de doorgaande weg terecht.

Van daar pakken we een paadje richting kerk dat is gemaakt door het sneeuwveld (zie de foto van Bram). We kijken even op het kerkhof hoe de Hatzers erbij liggen. Van een afstandje zien we het graf van Anton en zijn vrouw Felicitas met hun afbeeldingen erop. Dan lopen we naar huis en stappen de heren onder de pomp. We eten bij Islitzer in Hinterbichl en drinken nog een bakkie koffie of latte bij de bakker. En ja, er zat ook nog wat bij de koffie. Bert was vanavond mijn held, want hij luisde mij er dit keer niet in, toen de serveerster (buurvrouw van de Hansenhof, "wie geht es der Mutter, Grüss sie von mir") vroeg of wij "ein Schnäppchen" wilden. Ik zei natuurlijk heeeeeeel snel nee en dit keer zei Bert ook nee. Dus hoefden we geen schnaps te drinken...

Na de bakker gaan we nog ff beneden in de stube zitten. Bram kroop op het ligbed boven de kachelofen, die was nog lekker warm. En het duurde niet lang of hij begon te zuchten en maakte aanstalten om in slaap te vallen. Op de vraag of hij daar in slaap wilde vallen of gewoon in bed koos hij eieren voor zijn geld. Niet lang daarna vertrok ook Bert naar boven. Ik heb dit verhaal nog even af zitten typen. Daarna ook naar boven gegaan...