25 januari

26 januari 2024 - Riezlern, Oostenrijk

Wat een triest gezicht, als we vanmorgen uit het raam kijken. Grijs, grauw, laaghangende bewolking en nog regen op de koop toe. Wij zijn geen die-hearts die in de stromende regen de latten opgaan. En het is ook geen weer om de wandelschoenen aan te trekken. Dus besluiten Jan&Joke en wij dat we op huis aan gaan.

Maar eerst de dagelijkse bestelling broodjes (die mis ik nu al…) op tafel en lekker ontbijten. Als dat achter de kiezen is, gaan we de auto incl dakkoffer inpakken. Op een grote weekendtas van mij na, past alles er wel in. Gelukkig kan die met Jan&Joke mee terug. Dan nemen we nemenafscheid van Jan & Joke op de stoep van Landhaus Michl.

Ik trek nog even met de poetslap en stofzuiger in de rondte, gooi afval weg, doe met Bram een laatste check binnen. De mannen brengen de bagage naar beneden en laden de auto in. We zijn er klaar voor. Dan nemen we afscheid van Jan & Joke op de stoep van Landhaus Michl. Wouter kruipt meteen achter het stuur, Bram is navigator en dus mogen de oudjes achterin. Onderweg checkt Bert nog wel eens of Wouter zijn plek wil of moet afstaan, maar nee hoor. Ik zit prima en het gaat helemaal goed, roept ie.

Op een paar plekken staat behoorlijk file, bijv bij Keulen. Maar ook daar slaat Wouter zich doorheen met alleen maar wat gemopper dat t niet opschiet. Hij rijdt prima. Al vanaf het instappen is de verwachte aankomsttijd 19.00 uur. En na een hele dag karren klopt dat ook. Om 19uur stappen wij Gasthof het Oude Posthuis in Elten binnen. We sluiten de kleine week in stijl af… Wiener Schnitzel met een pilsje en spezi’s. Een paar honderd kilometer bij ons vandaan toasten Jan & Joke op de goede afloop. Zij eten een goede maaltijd, zoeken daar hun bedje op. Na een goed ontbijt gaan zij weer “met vreselijk slecht weer de baan op”.

En zo komt een gezellige week met veel lol, waarin iedereen zijn gang kon gaan, tot een eind. Dit is dan ook het laatste verhaal in het blog. Ik hoop dat jullie het met even veel plezier hebben gelezen als ik het heb gemaakt. Tot een volgende keer!!!

1. Lidie Joosten:
    27 januari 2024
    Ik vind het altijd leuk om jou verhalen te lezen , dus houd ik mij aan bevolen voor de volgende , fijn dat je het leuk hebt gehad en welkom thuis , gr Lidie.
  2. Kees Nederhoff:
    29 januari 2024
    Dank voor je leuke blog. groeten Kees

Jouw reactie