22-2-2020

23 februari 2020 - Mittelberg, Oostenrijk

Zo, we zijn op de plaats van bestemming: Hirschegg in het Kleinwalsertal. Gistermiddag aangekomen na een rit met toch wel een beetje oponthoud onderweg.

Gistermorgen of eigenlijk -nacht om vier uur had ik een date met Bert en Bram bij de Wok in Zevenaar. Daar zouden zij gedropt worden door Rian (één hoera voor de dappere chauffeur, ze heeft er wat voor over om een weekje rust te hebben). De bagage had ik al gistermiddag opgehaald in Soeren. Oh ja, en ook getankt en de auto gewassen! Dus het was instappen en meteen vertrekken vannacht. Ik heb gereden tot een uur of 11 of zo. We zijn voor het eerst met de nieuwe auto op pad en hij bevalt goed. Er is behoorlijk wat wind, dat is jammer, maar het is in ieder geval wel droog. Even wordt Bram niet zo lekker, maar een stop en frisse lucht doen hem goed.

De route van gisteren was alternatief. Hoewel het niet in de verkeersinformatie was, hebben we toch een heel stuk niet zo hard kunnen rijden. En dan duurt het lang, voor je er bent. En als de chauffeur (die ik niet bij naam noem) dan ook nog een afslag mist, wordt het later en later en later... Onze verwachte aankomsttijd schuift maar steeds door. We begonnen bij vertrek op 10.15 uur. We zijn uiteindelijk om 12.30 uur in Oberstdorf. Daar gaan we meteen ff boodschappen doen. Daarna drinken we koffie bij MacDonalds. En dan rijden we door naar Hirschegg in het Kleinwalsertal.

Mister VVV moet natuurlijk eerst langs de VVV in het Walserhaus, ff wat foldertjes halen. We zijn nog wel aan de vroege kant, maar besluiten al vast naar Haus In der Sonne te rijden om te kijken of we al in ons appartement terecht kunnen.  We komen aanrijden en parkeren de auto naast het huis, Er is een oudere meneer (ik schat rond 75 of zo) bezig om zijn ski's van het dak van de auto te halen. Hij spreekt ons aan en zegt, dat hij het huis heeft volgeboekt en vraagt of we ergens anders willen parkeren. Maar wij zeggen, dat we bij In der Sonne gereserveerd hebben. Dan vraagt hij onze naam, fronst zijn wenkbrauwen en zegt dan nog een keer vastbesloten, dat wij dan vast en zeker bij het Hotel, één pand terug gereserveerd zullen hebben. Wij snappen er niks van en houden dapper vol, dat wij in het huis gereserveerd hebben. Dan vraagt hij nogmaals naar onze naam en zegt dan... ach ja natürlich en verontschuldigt zich. Tja, kan gebeuren toch? switchen we qua gesprek maar ff naar het weer. "Dit noemen we Kaiserwetter", waarop wij roepen dat wij alleen maar Kaiserschmarrn kennen, maar da's wat anders, kan gebeuren toch...

Hij ontvangt ons netjes en gaat checken bij moeder de vrouw of het appartement al klaar is. Want, ja, we zijn wel vroeg. Maar het appartement blijkt klaar te zijn en daar zijn we blij mee. Hij laat ons het appartement zien. Het is op de tweede verdieping. We hebben een woon- slaapkamer met keukenblok, een badkamer met ligbad, ook om in te douchen. Al kun je er niet staand in douchen door de schuine kant. Dat is wel goed voor het milieu, want echt lekker lijkt het mij niet om gebukt te douchen. Kost niet veel water... haha.

We relaxen even, al dan niet op bed. Daarna gaan we er op uit om ski's enz. te huren. Dat is andere koek dan bij Hannes Kröll in Prägraten. Aan een terminal moet je allerlei gegevens invullen. Jammer dat dat zo anoniem is, ik had nu graag mijn gewicht bij iemand opgegeven, dat is de laatste tijd zo in de min! Dan wachten tot er een medewerker vrij is om ons te helpen. Als we de spullen hebben, dan hoeven we alleen nog maar naar de kassa en af te rekenen.

Gisteravond gingen we uit eten. We gaan smikkelen en smullen bij Gasthof Kreuz hier in Hirschegg. We nemen alle drie ein Süppchen en alle drie een Wiener schnitzel. Die is heerlijk, inclusief de franse frietjes en de bijgeleverde mayonnaise. Aansluitend rijden we naar In der Sonne, naar de familie Hämmerle. Daar zetten we een bakkie thee en koffie. En om een uur of tien gaan we pitten. De heren hebben hun eigen slaapkamer met een "super-originales Walser doppelbett", zoals de gastheer vertelde. Origineel, maar dan wel verlengd naar 2 meter. Ik slaap op de slaapbank in onze woonkamer/keuken.

Als we wakker worden is het gedaan met het Kaiserwetter. Het is een beetje bewolkt en regent, nota bene... heel jammer. Maar ns kijken wat we gaan doen vandaag.

1. Ma:
    23 februari 2020
    ZO,het is weer zover,eerst het verhaal lezen en reageren en dan pas aankleden. Fyn,datj jullie ondanks al dat oponthoud toch goed zyn aangekomen.En dan nu maar genieten en niet teveel mopperen op het weer,dat zullen wy wel doen,want het is hier huilen met de pet op!Gr van my en ga genieten Ma
  2. René:
    23 februari 2020
    Wensen Jullie een hele fijne vakantie toe.