2022-07-29 Bijna compleet

29 juli 2022 - Prägraten am Großvenediger, Oostenrijk

Vandaag komen de heren weer terug  van hun huttentocht. Gisteravond al besproken dat Rian rond 11.00 in Sankt Jakob in Defereggental wil zijn omdat we verwachten dat ze op tijd weer naar beneden zullen komen, de weersverwachting zag er niet florissant uit. Om 9.50 belde Bram (ja ze hadden weer bereik!!) dat ze al in de buurt kwamen. Rian is meteen in de auto gestapt en zag ze een uurtje later Sankt Jakob binnen wandelen. Een paar mooie dagen gehad, maar wel moe. Morgen gaat Dick een verslag maken van hun hüttentocht en dan hopen we mooie foto's te gaan zien. Van vandaag maak ik nog even een blog om jullie op de hoogte te brengen.

Natuurlijk gingen ze meteen op zoek naar gebak in Sankt Jakob.....  en stuurden daar een foto  van. Het kon niet op tegen het lekkers waar Wouter en ik op dat moment van zaten te genieten, een lekkere Schaumrolle, alleen op Freitag te koop. Daarna hebben Wouter en ik boodschappen  gedaan in Matrei. Ondertussen kregen we ook nog door wat er vanavond gegeten moet worden, pannekoeken en tomatensoep. Jammer voor Wouter die gehoopt had om lekker uit eten te gaan.

Toen we weer terug waren in Prägraten kwam de laatste wisseltruc met de bedden.... Het appartement voor Jan, Joke, Dick en mij was net klaar. Gauw onze spullen oververhuisd en toen we klaar waren kwamen de heren en Rian binnen. En twee uurtjes later kwamen nicht Joke en neef Jan eraan. Jan die haalt de koffer uit de auto  maar dat ging niet helemaal goed, vanaf het balkon leuk om te volgen hoe alles op de parkeerplaats lag.... 😉. Zondag komen de laatste drie. Harrie, Reina en Gert gaan morgenmiddag rijden en overnachten onderweg.

Wij hebben lekker op het balkon bij zitten kletsen met Jan en Joke en rond 18.00 hebben we met z'n allen pannekoeken gegeten, erg gezellig. Nu net nog even met Jan en Joke herinneringen opgehaald aan Joke's vader, Oom Wim die 4 weken geleden heel rustig overleed.  Ze hebben samen  geproost met een borreltje en biertje, meegebracht uit Brummen....  Gutenacht Freunde klinkt weer, we zijn moe van tocht, reis etc, dus allemaal gauw naar bed.