2022-07-28 Clarahütte of toch niet

28 juli 2022 - Prägraten am Großvenediger, Oostenrijk

7.00 uur appje van Rian (ze dacht dat ik nog sliep), kijk jij eens even naar de weersvoorspelling. Het plan was namelijk dat Rian en Wouter vanmorgen vroeg op pad zouden gaan naar De Clarahütte. Een mooie hut, maar heel lang lopen.... en dan ook weer terug. Ik zou vanmiddag met de paardekoets naar de Islitzeralm gaan, en dan samen terug. Vorig jaar zijn zij er ook aan begonnen, maar omdat ze slecht weer kregen onderweg zijn ze terug gegaan. Daar had de goegemeente vandaag geen zin in.  Aangezien de weersvoorspellingen aangaven dat het vanmiddag zou kunnen gaan onweren dus besloten dat niet te doen. Het werd de Stabanthütte...  en ik bedacht me, zal ik meegaan of niet. Nog niet eerder op deze hut geweest. Maar aangezien ik als klimgeit ben afgekeurd, wel honderd keer bedacht of ik dat wel zou gaan redden. Maar met deze 2 beweeg-coaches durfde ik het aan. Om 8.50 liepen we dan ook al vanuit Bichl omhoog. De twee coaches deden prima hun werk en iets na elven waren we bij de Stabanthütte, alledrie aan de Backerbsensuppe om de zouten weer aan te vullen. Terug ging een stuk vlotter, en voor Wouter wel heel vlot.... Die is doorgelopen naar Prägraten en was daar een uur eerder dan wij bij de auto in Bichl waren 😏.  Even vlug naar de Mpreis, boodschappen gehaald en toen in het appartement aan de koffie met iets lekkers. Daarna weer relaxen...  eten koken, lezen etc.

Van de heren niets gehoord, bij de appjes staat maar 1 vinkje, en ze zijn alledrie niet meer online geweest.... ze zullen het wel leuk hebben gaan we vanuit. Als het goed is zijn ze vandaag van de Clarahütte  naar de Neue Reichenbergerhütte gelopen. En daar slapen ze vannacht. Dag 2 van hun Hüttentocht door het National Park Hohe Tauern. Op 1 van de foto's is hun route te zien

Vanmorgen zijn Joke en Jan ook begonnen aan hun reis naar Prägraten.  Zij overnachten vannacht in Kinding en uit betrouwbare bron hebben we begrepen dat het bier daar lekker smaakt. Morgen komen zij ook in Prägraten en gaat Rian de heren ophalen in Sankt Jakob in Defereggental , hoe laat daar hebben we geen idee van. Rian zorgt dat ze daar op tijd is... ze heeft een spannend boek, dus het maakt niet uit hoe laat hun hüttentocht erop zit ....