2022-03-02 Even apart op pad

2 maart 2022 - Mittelberg, Oostenrijk

Gisteravond gegeten in Restaurant Riezler Hof. Erg gezellig gezeten én gegeten. Bij de tomatensoep heb ik wel ff om suiker gevraagd. Het was een poging om de scherpte er wat af te halen. Jemich wat was deze soep peperig. Eén van de serveersters vroeg zich lacherig af hoe in 's hemels naam een potje suiker op tafel kwam. Ze dacht even dat het was blijven staan. Nou, dat konden we wel uitleggen.

Na het eten met de bus naar Mittelberg terug. Maar daar moesten we ff op wachten. Dus in het kader van "loop maar vast an", zijn we door het dorp in de richting van Hirschegg en Mittelberg gelopen. Even de Stern-Passage ingelopen. Daar was het in ieder geval lekker warm. Even staan ouwehoeren en Bram en ik nog even een dansje gemaakt. Althans ik probeerde in een danshouding te komen en Bram mee te sleuren wat niet helemaal lukte trouwens. Totdat er een dame binnenkwam en ons er als een stel daklozen het gebouw uit gooide. Ze moest de boel op slot doen, anders kreeg ze "Ärger", nou en dat willen wij natuurlijk niet. Dus wij dropen af naar buiten. Toen de bus kwam hadden we een meevallertje: hij reed verder dan Mittelberg stadtmitte, ook naar "onze" bushalte Sonnwinkel.

Vanmorgen heeeeeel rustig aan gedaan. In de filosofie dat het ook slim kan zijn om de eerste drukte bij de liften te laten gaan en pas later te gaan skiën. Hoe dan ook, om een uur of 10 vertrokken de heren richting de piste onderaan de Kanzelwandbahn. Ik was niet zo lekker in orde (minder dan anders ook al....) en bleef "thuis". Beetje voor het werk gedaan. Om een uur of 1 ben ik met de bus richting dorp gegaan, ff paar boodschappen gedaan. Toen dorp uitgelopen richting Hirschegg. Toen rechtsaf geslagen naar beneden, een (auto)weg langs een paar huizen en uiteindelijk een voetpad tot onderaan de beek, de Breitach. Aan de andere kant omhoog, kom je dan in het gehucht Höfle. Er staan een paar hotels en er is een klein skigebiedje met 1 sleeplift, maar wel alle ruimte daar. Er zijn ook verschillende kinderklasjes bezig, zó leuk om te zien, dat jonge grut!

De route ging een stukje langs de asfaltweg tot ik een geprepareerde wandelweg rechtsaf zie. Die pak ik in de verwachting dat het een alternatief voor de asfaltweg is. Dat blijkt niet zo te zijn. Halverwege draait de weg terug richting waar ik vandaan kwam. Totdat ik een brug over de Breitach tegenkwam en ik weer op de goede kant van de Breitach-beek terechtkwam. Het pad helemaal gevolgd tot de kruising met de weg naar Höfle. Hier rechtsaf geslagen en zo belandde ik bij het grote (lelijke) appartementen gebouw van het Aparthotel Mitteldorf.  Klein stukje langs de straat weer teruggelopen naar huis.

De heren zijn al thuis en weer fris en fruitig na hun inspanningen. Ze dekken elkaar over en weer over elkaars stommiteiten/onhandigheden. Na een poosje zeuren, komt eruit dat Bert behoorlijk is gevallen. Bram schijnt capriolen uitgehaald te hebben bij het "Drehkreuz". Men vertelt (Bert dus) dat Bram heel bijzonder door/over een drehkreuz gaat. Ik geloof scheenbeen blauw, afgekoppelde ski en eroverheen stappen... het kan simpeler, dat wel.

Vanavond heb ik gekookt. Het zou een Geschnetzeltes met rijst worden. Nou, dat werd het ook en het leek wel of ik bij de kok van gisteravond in de leer was geweest. Ik had een beetje verse peper met chili gebruikt, ook heel erg scherp. Na het eten hebben we een potje gekaart. Gelukkig blonk ik daar niet in uit, anders zou ik in alles het beste zijn. Maar dat is niet zo. Bram won toch wel de meeste keren van het 31-en.

PRIJSVRAAG van vandaag

Ik slinger weer even een prijsvraagje in de lucht: Wat zie je op de onderste helft van de foto met de naam Prijsvraag?

1. Harrie:
    3 maart 2022
    Ik denk dat het een balk is die op kunt tillen, om te trainen, aan het deel dat nu onder de sneeuw zit…
    Een “fitness apparaat” dus eigenlijk!!
  2. René:
    16 maart 2022
    Leuke foto's fijne vakantie van ons.