2022-03-01 Op ontdekking in Riezlern

1 maart 2022 - Mittelberg, Oostenrijk

Vanmorgen hebben we bedacht dat we het gebiedje rond het dalstation van de lift Kanzelwandbahn gaan ontdekken. We gaan vanuit ons appartement op pad met de bus. De eerste keer met bepakking van ski's en stokken.

Poeh dat is een dingetje. De eerste bus bij onze halte is wel heel vol. We wachten op een volgende. Die is minder vol maar die gaat maar tot Hirschegg, niet tot de lift die wij willen gebruiken. We stappen uit en bedenken ons dat we beginnen op de HeubergArena. Faar crossen we eerst een paar keer de pistes over en uiteindelijk bij de Parsennbahn naar beneden.

Vanaf daar lopen we naar de IdealLift, net aan de andere kant van de Breitachbrücke. En daar gaan we met de sleeplift IdealLift imhoog. En van daar kunnen we naar de naastgelegen sleeplift en die pakken we weer omhoog. En vandaar kunnen we verder naar de derde sleeplift en daar blijven we hangen. Het is er lekker rustig en we kunnen er de parallelabfahrt oefenen.

Ik heb ook een klacht gehad dat het blog niet journalistiek onpartijdig zou zijn. Te veel negatieve dingen over de heren. Nou hier komt het... ik had een off day vanmorgen. Of eigenlijk een off-morning. Drie k..-kapjes kapot getrokken. Zes keer handschoenen laten vallen. Allemaal stomme onhandigheden, die ik anders nooit heb.. eh... toch? En als klap op de vuurpijl ben ik ook over een rand sneeuw gestruikeld. Of nou ja, niet gestruikeld maar toen ik eroverheen kwam niet op de ski's geland. En dat is toch eigenlijk wel de bedoeling... Zo, nu is dat ook rechtgezet.

Om een uur of 1330u stap ik van de ski's af. De mannen gaan nog door. Ik ga in t dorp een terras op en trakteer mezelf op een uiensoep en een spezi natuurlijk. Daarna in een volle bus met apres ski muziek terug naar huis.

Om half 4 komen Bert en Bram erer terug ook met de bus.

Eten doen we bij RiezlerHof in Riezlern. Daar hopen we op een lekkere schnitzel... of ander lekkers kan natuurlijk ook...