2022-02-28 Ifen en Baad

28 februari 2022 - Mittelberg, Oostenrijk

Vanmorgen nog steeds koud. Graad of 7 à 8 onder 0. Maar wel droge vorst dus de autoramen hoeven niet gekrabd te worden, gelukkig. En ja, we gaan de auto gebruiken… Het plan is om naar het skigebied de Ifen te gaan.
Om half acht zitten we helemaal klaar voor het ontbijt. Gisteren broodjes besteld bij Helmut, de gastheer. Hij haalt de broodjes hoogstpersoonlijk zelf. Het duurde ff maar dan heb je ook wat, lekker waren ze. Bij het dalstation loopt de parkeerplaats al behoorlijk vol. We moeten een eindje lopen naar de lift. En dat deden al die mensen die aan kwamen natuurlijk ook. Kortom een rij van hier tot gunder. En we wilden zó graag die kabinelift in. Een klere-eind was het, bleek ons. We komen op 2010m hoogte, voor ons, ter vergelijking, net zo hoog als de Nilljochhütte in Prägraten.

Boven aangekomen naar de mooie rotsformaties gekeken van de Ifen. Bert verwachtte Winnetoo of Old shatterhand ook nog op de rand van de berg. Maar we hebben ze niet gezien. We hebben de blauwe route gevolgd. En tjonge wat is het dan toch nog een heel eind naar beneden. Af en toe even stilgestaan om rond te kijken en foto’s te maken. Heel erg mooi! De mannen gingen sneller dan ik. Ik ga beneden bij de lift op de handigste plek in de rij staan. Ik schuif mooi door. De mannen schuiven in plaats van in de rij naar het terras. En het duurde ook wel heel lang zeg. Niet handig… boven aangekomen kreeg ik een app dat ze beneden op mij zouden wachten.
Ik nam de 2e blauwe route naar beneden. Die was ook mooi en goed te doen voor een ‘Flachländer’ als ik ben… Beneden ben ik ook op het terras geschoven en ging Bram een rondje drinken halen. Er stonden nog steeds heel veel mensen in de rij. En dus hielden wij het voor vandaag voor gezien. Als we dat nog een keer doen, dan moet het ‘s ochtends vroeg zijn.
We gingen terug richting huis. In Hirschegg nog even aangestoken bij de Konditorei. Wat was die lekkerrr! Ik had een heerlijk stuk cappucino-sahne schnitten. Bert heeft de kas van de bakker gespekt. Wel broodjes gekocht en afgerekend, maar niet meegenomen. Onze bijdrage aan Corona-steun aan de lokale middenstand, zullen we maar zeggen.

Thuis ff bakje thee gedaan. In de middag zijn Bert en ik aan de wandel gegaan. We hebben de Höhenweg van ons dorp Mittelberg naar Baad gelopen, een zonnige, rustige ‘winterwanderweg’. Qua horeca hadden we gedacht in Baad iets te drinken, maar helaas. Dat zat er niet in, het was zo dood als een pier. Ondertussen heeft Bram bij de M-preis een paar boodschappen gehaald.

Vanavond zou Bram pannenkoeken bakken. En dat niet alleen, hij zou ook de voorbereidingen doen, incl. het beslag maken. Nou, dat heeft hij ook gedaan. Bert en ik hebben een 9 gegeven gemiddeld. Gisteren had hij zijn soep al gemaakt, dus wie weet gaat er een nieuwe chef-kok schuil achter deze jongeman…

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harrie:
    1 maart 2022
    Die spekpannekoek ziet er prachtig uit!!
    Die 9 snap ik wel hoor.
    👍😀
  2. HENK WIEGGERS:
    1 maart 2022
    Wat fijn dar jullie zo genieten van de sneeuw uitzicht en niet te vergeten al t lekkers we wensen jullie nog veel plezier bedankt voor de foto's en verhalen gr uit Giesbeek