02-15 Afzonderlijk op pad

15 februari 2023 - Hirschegg, Oostenrijk

Deze ochtend weer de 6 Semmeln aan de deur en dus weer een heerlijk ontbijt. Gastvrouw Sandra mag blijven. Vandaag gaat Bert aan de wandel. Die gaat op onderzoek richting Baad of hij daar een zijdal in kan lopen. Dat blijkt niet te kunnen. Al snel staat hij een eind met de benen in de sneeuw. Via Baad, helemaal achterin het dal loopt hij terug naar Mittelberg. Daar met de zwabberlift Zaferna omhoog en verder de “Obere Höhenweg” gevolgd terug naar huis.

Jan heeft de boel in het skigebied Kanzelwand/Fellhorn onveilig gemaakt. Hele mooie pistes, vooral ook de heeeele lange piste terug naar Riezlern in het dal. Maar ook de Zweiländerbahn, duidend op Oostenrijk en Duitsland, is heel mooi. En het is voor hem natuurlijk ook leuk dat er ook hier een Adelaarshorst is. De foto’s van vandaag zijn trouwens van Jan, waarvoor hulde!

ik ben vanmorgen naar de Söllereckbahn gegaan om te skiën. Gisteren zag ik al dat het een leuk gebied is met veel blauwe pistes. Erg goed bevallen. Ik heb deze morgen ook nog lekker in het zonnetje gezeten en aan het verhaal van gisteren geschreven. Daarna nog weer een paar rondjes geskied. Daarna de bus naar Riezlern gepakt en door naar huis gegaan met lijn 5. De middag hebben we alledrie beetje gelanterfant, gelezen en andere zinnige en onzinnige dingen gedaan.

Eten doen we vanavond thuis. En jeetje, wat hebben we hem gemist, onze pannenkoekenbakker Bram. Even dacht ik dat we kaneel misten. Maar al snel had ik door dat Bram er wel aan had gedacht. Bert moest Oma’s pannenkoekenmix van meneer Koopmans meenemen en dat is mix incl kaneel… dat is typisch Bram he… Na het eten aan de koffie en hier en daar een babbel. Voor ons geen apres-ski hier.