2019-08-02 Tschüss, Matrei en wandelen in de Iselschlucht

2 augustus 2019 - Prägraten am Großvenediger, Oostenrijk

Tschüss hebben we gezegd tegen de jarige en zijn gezin. Zij vertrekken weer. Hier door de bergen rijdt Bert in de Burton. De Ford hoeft dan niet zo zwaar te trekken. Ca 100 km voor München gaat de Burton op de aanhanger. Zie ook nog even de 2e fotosessie van de Burton van Bram. De eerdere plaatjes waren van Wouter. Bij Ingolstadt aan de snelweg naar Nürnberg slaan ze hun kamp op. Ze hebben een funkelnagelneu hotel. Het ruikt er nog naar spaanplaat. Daar voelen zij zich vast thuis, alsof een bed in de werkplaats.

Wij waren bij Wilma en Henk en Ma op de koffie en hebben hen nog uitgezwaaid. Tijdens de koffie vertellen Wilma en Rian dat de bakkerij dichtgaat. Later horen we hier bij Liesl, dat het café deel misschien nog wat langer openblijft. Harrie waait ook binnen en we bespreken wat we vandaag gaan doen. Harrie en Gert gaan op pad, want er moet een kippetje gescoord worden. Naar verluidt, kunnen zij die in Virgen bij de supermarkt scoren, dus dat is het plan. Anne, Wilma en Henk gaan op pad om in de kerk in Prägraten te kijken en zij gaan nog rondkijken in Matrei, city-center, kerk en M-Preis. Zij doen ook boodschappen want we eten vanavond thuis. HRG eten vanavond bij Gasthof Linder in Bobojach. Harrie heeft een gerookt forelletje met salatteller.

Met zn 4en rijden we door naar Bichl. Op de Oberbichlerhof stookt Adolf Berger zijn eigen schnapps en likeuren. Harrie en Reina en Gert kiezen wat smaken uit die ze willen proeven en kopen dan een paar flessen. Daarna rijden we nog even naar de boerderij van gisteren die we gaan kopen... Misschien moet Marinus eraan te pas komen om de boerderij plat te schuiven" en dan weer iets nieuws neer te zetten. Gert heeft al wel de taakverdelingen van de familie in dit project klaar. Reina gaat koken voor gasten, ik moet rondleiden, Anne moet administratie doen, Bert wordt het manusje van alles. Dromen met de ogen open, heet dit...

Tegen 18 uur gaan wij bij Ma, Wilma en Henk eten. We krijgen boontjes, doppertjes&worteltjes, gebakken aardappeltje en varkensfiletlapjes. Wilma mist de groenten bij het uit eten.

Na het eten nog even met Ma op het balkon. Ze heeft het heel leuk gevonden, dat is zeker...

En ben je nietsvermoedend op het balkon staat ineens de brandweer naast je deur te spuiten. En tot op de weg! Gelukkig maar een oefening...