02-16 skiën en wandelen

16 februari 2023 - Hirschegg, Oostenrijk

Het wordt vandaag een bewolkte dag volgens onze Battemse Piet Paulusma. Het liedje van Freddy Breck getiteld Die Sonne geht auf, vond Piet niet van toepassing. Dus Freddy kreeg het zwijgen opgelegd. Dat ook Battemse Piet er wel eens naastzit bleek vandaag. Het werd een prachtige dag. Voor vandaag was het plan om met zn 3en naar de Ifen te gaan. Maar goed, ik was stram en niet fit genoeg voor die lange afdalingen. Dus gingen Jan en Bert samen op pad vandaag. Zij hebben zich goed vermaakt, Bert nog iets langer dan Jan.

Ik heb eerst lekker thuis gerommeld, paar dingen voor ZevenAARDIG gedaan. Daarna ben ik hier vandaan naar Riezlern gelopen. Lekker een latte genuttigd op een terras, in de stralende zon. Toen op mijn gemakkie de winkelstraat door en een paar boodschappen gedaan. Van daar ben ik via het Kurpark, de wijken Egg en Wäldele terug naar huis gegaan. Er waren ook nog velen in het zonnetje op langlauflatten aan het zwoegen. Dat ziet er makkelijk en suf uit maar is het niet.

We eten in Riezlern tegenover de Talstation van de Kanzelwandbahn. Hebben we al wel in eerdere jaren gezeten. In notime hebben de heren ieder een halve liter bier voor hun neus staan. Er is een lekkere gutbürgerliche Küche. Twee Schnitzels en Zwiebelrostbraten (dit keer met zwiebeln) krijgen wij geserveerd.. mmm. Daarna met de bus naar huis. De mannen nestelen zich voor het voetballen en ik ga met dit verhaal aan de gang.

Morgen de laatste dag op de ski’s…

1. Eva:
    16 februari 2023
    Wat superleuk toch om jullie zo te volgen! Geniet van de laatste dag daar morgen! Liefs, Eva
  2. Harrie:
    17 februari 2023
    Mooi glaasje met handvat!!!!