02-13 Op naar de Ifen

13 februari 2023 - Hirschegg, Oostenrijk

Vandaag weer lekker bij tijds opgestaan, ca 7.30 uur. Gastvrouw Sonja had zonder dat het was afgesproken weer broodjesservice geregeld. Dus zij kan niet stuk deze vakantie. Ik had een eitje gekookt, dus mmm weer lekker zitten smullen.

Weer hier thuis de skischoenen aangedaan, ski’s op de schouders en huppekee, gaan met die banaan. 100 meter lopen, ski’s onder en gasgeven. Dan vanaf de Parsennbahn Bergstation de pendelbus naar de Ifen lift genomen. Tjongejongenwatneen verschil in drukte met vorig jaar tijdens Carnaval. Nu staan er af en toe wel eens groepen mensen te wachten, maar niet van die slingerrijen als vorig jaar. We nemen de Ifen Bahn helemaal tot de top. Wat een bijzondere wereld is dat daar boven toch.

En nog een keer omhoog en naar beneden. Dan een bak koffie.  Dan gaan Bert en Jan nog een keer naar boven. Ik stap in de pendelbus naar de Heubergarena. Daar zet ik vervolgens mijn skitalenten in… Ik ga tot en met de Zafernalift en weer terug richting Riezlern. Daar besluit ik de skidag af te sluiten met een bezoek aan de plaatselijke Konditorei. Tuurlijk wat drinken en een heerlijk stuk Bienenstich, mmm. Van daar met buslijn 1 naar huis.

De heren hebben zich gewaagd aan een rode route. Was te doen, maar wel veel van die sneeuwwalletjes op de piste. Bert is nog langer op de Heubergarena gebleven. Jan en ik kwamen tegelijkertijd bij huis aan, uurtje of half 3…

Later vandaag vast nog meer…

Nummer 3 komt ook “thuis”. Bert heeft de Heubergarena verder nog onveilig gemaakt. Tot en met de Zafernalift aan toe. Barrista Bert mag weer zijn koffiekunsten vertonen. Daar wagen Jan en ik ons niet aan. En vanavond kookt hij ook. We hebben Spagetti a la Berti gekookt. We hebben heerlijk gesmuld. Jammer van het toetje dat er niet was… Dat was gisteren beter voor mekaar!

Na het eten hebben we nog heel wat nageluld. Ongelooflijk waar het allemaal over ging!

1. Lidie Joosten:
    14 februari 2023
    Hmm bienenstich , ken ik nog van vroeger , bij ons werd het regelmatig gegeten .