02-11 De Reis

11 februari 2023 - Hirschegg, Oostenrijk

Het was vroeg dag vandaag. Al voor 3 uur had Jan de benen eronder om om 4 uur bij Bert te zijn. Na een rondje Zevenaar, begreep ik, waren ze om iets over half 5 bij mij. Fijn dat we met de bus van Raymond zijn, dan hoeven we niet te passen en te meten. Hups alles erin en gaan met die banaan. Bert achter het stuur en Jan als navigator ernaast.

Het ging heel vlot. Een paar stukken in de file gestaan, maar verder door kunnen rijden. Niet te vaak en te lange pauzes natuurlijk, krijgt de auto alleen maar vierkante wielen van.

Kort voor Oberstdorf hebben we meteen een rondje inkopen gedaan. Meteen halen wat we nodig hebben (en eerlijk gezegd ook wel meer) met o.a. twee keer een maaltijd. Dan door naar ons appartement in Landhaus Schlegel. We parkeren de bus eerst ff op het erf,  niet onder de carport. Later zet Bert hem onder de carport. Bij afwezigheid van gastvrouw Sandra kunnen we met een sleutel uit het sleutelkastje naar binnen. Het is een net appartement met een woonkamer met slaapkamer, keuken met een eetkamertaafel en eetkkamerstoelen, 1 slaapkamer. Na rijp beraad besloten we dat Jan de slaapbank pakt. We hopen dat het hem bevalt…

Even de boel een beetje ingericht en “an kant gemaakt”. Daarna ging Bert ff de achterkant van zijn oogleden bekijken. Jan en ik zijn een stukkie gaan wandelen om ff bij de piste te kijken. Dat is dichtbij de plek waar Bert, Bram en ik een paar jaar geleden hebben overnacht, Haus Hämmerle en waar wij op de piste gingen en er vanaf kwamen. We doen daar ff een drankje, ik zeg niet wat, en zitten lekker in het zonnetje.

Dan nog ff thuis een apéritiefje, biertje en colaatje. En nootjes en tjonge wat een gezelligheid! Daarna met de bus naar Riezlern. We hadden weer een heeeeeel aardige buschauffeur (maar niet heus). We hebben gegeten bij Riezlerhof. Daar hebben we met Bram ook al een paar keer gezeten. Maar helaas bleef die vierde stoel leeg. Zóóó jammer, ook al omdat we nou zelf pannenkoeken moeten bakken.

We gingen met de bus weer terug. Dat kan 's avonds maar tot de Breitachbrücke, maar ja, deze bikkels hebben gewoon al die hoogtemeters in 761 lengtemeters fluitend afgelegd.

Al om een ca 21uur gingen wij op stok. Al met al natuurlijk een lange dag. Het idee is om morgen de Parsennbahn en het Heuberggebiet te verkennen. Om 8 uur ontbijten we.