2018-02-16 De laatste dag (van de vakantie dan he...)

16 februari 2018

Vanmorgen weer verrast met een beetje sneeuw, en weer een lekker ontbijt al was dat geen echte verrassing meer...

Liesl vraagt altijd aan de ontbijttafel of we nog een wens hebben. Dit keer had Bram (en wij ook) er nog wel één... waar kunnen we Kaiserschmarrn eten (soort van kapotte pannekoek, met heeel veel ei in het beslag...). Tja, dat is toch wel lastig zo in de winter. 's Zomers op de hutten hebben ze dat veel en ook wel in de restaurants, maar nu... nee, niet veel. Maar toen bood Oma uitkomst. "Sie macht einen guten Schmarrn. Ich schau mal ob ich sie überreden kann". En even later komt groen licht. Oma maakt Kaiserschmarrn, we spreken af om 12.30 uur in de stube. Halverwege de ochtend spreekt Josef mij aan (hij werkt bij de lift), dat Liesl hem heeft gevraagd of hij even aan ons wil vragen of het ook 13 uur mag worden. Tuurlijk kan dat, dus ook al weer geregeld.

Bert en Bram nemen nog een dagkaart. Ik vind een 2-uurs-kaart genoeg. Vanmiddag lekker kalm aan doen. Wolfi heeft aangekondigd, dat Bram aan een Olympische (meedoen belangrijker dan winnen) wedstrijd mee kan doen. En dat vindt Bram ook wel leuk, dus dat doet hij. Ze maken er wel iets van. Op de piste is een klein baantje uitgezet, waar de jongens en meiden omheen moeten skiën, met of zonder stokken. Onderaan bij de finish staan natuurlijk alle papa's en mama's (en andere familie... hihi) om de jongelui aan te moedigen. En dat gebeurt zelfs ook met koeienbellen. Er is best sfeer onderaan de finish. Iedereen doet z'n best en heeft gewonnen.. zie het filmpje.

Achteraf worden ook diploma's uitgereikt en ook Bram heeft een diploma. Het valt hem wel op dat de diploma's allemaal dezelfde tijd hebben staan 16.2.2018... Misschien de datum van vandaag Bram? Na de prijsuitreiking ga ik nog een paar ritjes naar boven. Ik schiet vanaf de "bergstation" van de Bichllift een paar foto's van de bergen om ons heen. En dan zitten mijn 2-uurs-kaart en mijn ski-ervaringen voor dit jaar er weer op. Onderaan de skilift zet ik nog even de Iglo op de foto, mooi gebouwd en lekker warm naar het schijnt. Er zijn groepen die daar hun spullen (tassen, jassen etc) in leggen. Ik lever de skiboel in bij Hannes, de ski-verhuurder. Beetje jaloers is hij wel als we vertellen dat zijn moeder voor ons Kaiserschmarrn bakt. De schmarrn, compleet met appelmoes van eigen bomen smaakt heeeeerlijk.

Bert en Bram gaan terug naar de piste. Ik blijf ff hangen op de kamer... en ja... eerlijk is eerlijk, ik heb een piepklein dutje gedaan, maar ja "jij bent ook jaren ouder he" zegt Bert dan. Tijdens een kop thee signaleer ik skileraar Christoph met iemand anders aan de wandel met hun Tinker en het veulen van Juli vorig jaar. Die paarden is ook een hobby van hem. Toen de heren B&B met verkleurde en verhitte kop weer "thuis" kwamen, hebben we een bakje koffie/thee genomen. Daarna ben ik naar Virgen gereden, ff boodschappen doen en tanken, zodat de auto startklaar is voor de rit van morgen.

Nog voor we zijn gaan eten bij Islitzer in Hinterbichl hebben we alle tassen die al in de auto konden in de auto gezet, zodat we morgenvroeg zo min mogelijk heen en weer hoeven te lopen. Het eten was weer lekker en dit keer hebben we als afscheid de centen van Ma verbrast aan een ijsje en een biertje bij Annette oftewel Paula.

1. Harrie:
    Mooie plaatjes hoor!
    Allemaal gecoached door de foto reporter, of gewoon zelf gemaakt en ge-upload??
    Goeie rit morgen!!
    Doei Harrie.
  2. Cornelie:
    16 februari 2018
    Wat is het nu alweer voorbij ....:-(! Bedankt voor de verhalen en foto's . Goede reis en wel thuis! Grtjs Cornelie
  3. Henk en Wilma:
    16 februari 2018
    Dick bedankt voor de prachtige verslagen en de foto's we wensen jullie een goede
    terugreis Gr Wilma /Henk
  4. Riek:
    17 februari 2018
    bedankt voor de leuke verhalen en mooie foto;s .grt riek