2018-02-12 Neuschnee

12 februari 2018 - Prägraten am Großvenediger, Oostenrijk

Alsof het nog niet genoeg was... vanmorgen weer een centimeter of 15-20 sneeuw erbij... zie de foto van vanmorgen van de auto naast het huis. Na het ontbijt gaan we naar de piste toe. Het is een beetje drukker dan gisteren. Vooral met kinderen. De skileraar van B&B had gezegd, dat er ook kinderen vanuit Matrei hier naar toe komen, omdat het hier rustiger is. En dat is ook zo. En voor anfänger is hier genoeg uitdaging.

We gaan met dezelfde groepjes weer op pad. B&B met Wulfi. Die is van alle markten thuis. 's Zomers duikt hij veel in de Weissensee in Karintië. Ik met Christoph, een goedgemutste gozer met droge humor, die elke keer dat we in de lift zitten met z'n schoonmoeder belt.

Om 12 uur gaan we met zn 3en ff pauze houden bij de Koek en Zopie... daar moet je wel geduld voor hebben trouwens. Een half uur pauze is dan wel erg weinig, want dan red je een bestelling van een tosti, frietjes en 3 warme chocolade niet. Maar het scheelde dat hij goed gemutst was en er lol in had (ook niet dus).

Na de lunch zijn we nog een paar keer naar beneden geskied. En als bewijs heb ik een filmpje gemaakt. Het is een gemis hoor zonder mijn fotoredactie. Houd er svp rekening mee dat die gemaakt is door een amateur van de eerste orde. Zie het maar als een goede poging... Ik ben eerder van de ski's afgestapt dan de heren. Zij hebben nog wel een paar uur doorgeskied.

Toen zij ook thuiskwamen hebben we een bakkie koffie/thee gemaakt, daarna nog even gerelaxed en toen was het al weer tijd om ons kostje weer op te scharrelen. Daar zijn we dit keer goed in geslaagd en wel bij Linder in Bobojach.Er stond 4 op een rij voor de gasten en dat hebben Bram en ik een paar potjes . gespeeld. Bram wil niet, dat ik schrijf wie het meest heeft gewonnen... nou dan doe ik dat toch ook niet :), de amateur!  Linder is ook werkelijk in 100 jaar niet veranderd, nog steeds dezelfde mevrouw die ons bediende, ook al wel 100 jaar lang... Bij de fotos zit er één met de dagprijsvraag... Wat klopt er niet aan het plaatje van het bierglas... Het meest originele antwoord wint!

Na thuiskomst hebben we nog een paar potjes Hally Gally of Hully Gully, ik weet het niet meer, gespeeld. Dat was heel erg leuk, ook al heb ik vooral verloren. Het is er zo warm dat Bert en Bram al gauw naar boven gaan.

Dan heeft Riek nog een paar fotos van de Kachelofen in de stube tegoed, dus die zitten er ook bij. Op de ene foto zie je het ding in de "kamer", de stube, staan met een bed er bovenop. Op de andere foto zie je de plek in de gang waar de kachelofen gestookt wordt met grote blokken hout.

1. Ma:
    13 februari 2018
    Even een reactie op dat bierglas! Het is volgens my een glas schepbier! Lykt my niet zo erg lekker.Je kunt dan beter een glas koude thee drinken.Jullie nog veel plezier, lk ga straks weer schaatsen kyken.Gr.ma.
  2. Henk en Wilma:
    13 februari 2018
    Het filmpje is best goed gelukt zo te lezen genieten jullie met z,n allen ga zo door Gr van ons .Bram wij genieten van Maximaal.